"Going the C# route was the difference between finishing the project, and not finishing the project"Jak widać, wybór platformy programistycznej decydował o być albo nie być całego projektu...
Jednak począwszy od wersji 1.5 mają istnieć 2 równolegle rozwijane programy:
- kontynuacja wersji windowsowej .Net
- oraz JOGL (Java OpenGL) dla linuksa oraz maca
Według mapy drogowej WW 1.5 spodziewany jest na koniec września 2006, ale możliwe jest znaczne (kilkumiesięczne) opóźnienie.
Nieprzenośność World Winda na inne systemy nie odpowiadała rosyjskiemu programiście Witalijowi Pronkinowi, który w ramach doskonalenia swoich umiejętności postanowił napisać program, działający na wszystkich platformach sprzętowych. Program ten to WW2D (oparty o Javę oraz OpenGL; dla Windows, Mac OS X, Linux (x86 i amd64) oraz Solaris SPARC). Korzysta z tych samych danych/serwerów co World Wind, jednak jak wskazuje jego nazwa (2D) ogranicza się jedynie do 2 wymiarów, prezentując mapy zrzutowane na płaszczyznę.
Jeden z twórców pluginów dla WW Patrick Murris dodał brakujący wymiar do WW2D dzięki czemu powstał WW2D Plus One.
Obecnie nakładka znajduje się w fazie alfa (brak m.in. obsługi SRTM - za źródło danych o ukształtowaniu terenu służy bumpmapa), ale i tak projekt jest godny pochwały.
Niedługo ma się pojawić wersja Beta, w której oprócz obsługi danych SRTM mają się znaleźć zdjęcia Księżyca i Marsa
A skoro już mowa o programach bazujących na World Wind, należałoby wspomnieć o to stworzonym przez Bjørna Reppena i Dave'a Pattona programie Punt. Głównymi zmianami w porównaniu do WW (Punt jest tzw. forkiem) są m.in. obsługa wielu języków, większe możliwości konfiguracyjne, tryb nawigacji free look oraz wiele poprawek i ulepszeń oryginalnego kodu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz